İş Seyahatleri Şirket Kültürünü Nasıl Etkiler

01.07.2023

 

Görev paylaşımları, kurumsal etkinlikler, toplantılar, birlikte öğle ya da akşam yemekleri, hafta sonu kahvaltıları ya da farklı birçok etkinlik ve seyahat… Bunların hepsi şirket kültürünün inşa edildiği ve güçlendirildiği yollar. Artık çalışanlar hibrit bir iş gücünün parçası olarak çalışıyorlar, bu nedenle her zaman veya çoğu zaman birlikte olmayabilirler. Bu, yüz yüze etkileşimlerinin her zamankinden daha değerli olduğu ve şirketlerin kültürü teşvik etme yollarında daha amaçlı olması gerektiği anlamına geliyor.

Peki, iş güçleri dağılmış durumdayken şirketler olumlu bir şirket kültürünü nasıl geliştirebilir?

Hızlı bir cevap: İş seyahati yoluyla.

İş seyahati güçlü bir kurum kültürü sağlar

Çalışanlar, işin nerede ve ne zaman yapılacağı konusunda daha fazla esnekliğe sahiptir. Farklı zaman dilimlerinde ve hatta okyanusların ötesindeki meslektaşlarıyla çalışıyor olabilirler! Sanal araçlar takım arkadaşlarını birbirine bağlar, ancak bir bilgisayar ekranı aracılığıyla oluşturulabilecek çok şey var. İş seyahati, insanların yalnızca herkes aynı odadayken yapılabilen işbirliğini ve büyük düşünmeyi teşvik eden yüz yüze toplantılar yapmalarını sağlar.

İş seyahati bir ilişki kurucudur; iş arkadaşlarımızı şahsen görmek, birbirimiz için farkındalık ve empati duymamızı sağlar. Aslında, güçlü bir küresel seyahat kültürüne sahip şirketler daha fazla kârlılık, operasyonel verimlilik, pazar payı, yenilikçilik, müşteriyi elde tutma ve çalışan memnuniyeti görüyor. Bunlar günümüzün rekabet ortamında büyük avantajlar.

Ayrıca, dahili veya harici çabaları göz önünde bulundurduğunuzda farklı faydalar olduğunu da biliyoruz. Harvard Business Review tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, kültürün bir şirketin başarısı için ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu. Şöyle açıklayalım:

  • Meslektaşlar arasında %67 daha fazla işbirliği
  • İş arkadaşlarıyla güçlü ilişkiler kurma konusunda %66 daha fazla yetenek
  • Dağınık ekiplerin %55 daha iyi yönetimi
  • Dünya genelinde iş kültürünün %40 oranında birleşmesi
  • Kilit müşterilerle daha yakın ilişkiler kurmak için %62 daha fazla yetenek
  • Ortaklar ve tedarikçiler arasında %55 daha iyi işbirliği
  • Müşteri ihtiyaçlarının anlaşılmasında %51 artış
  • %41 iyileştirilmiş müşteri deneyimi

Ayrıca, yeteneklerin işe alınmasına ve elde tutulmasına yol açan çalışan memnuniyeti ve artan performansın faydaları da vardır. Mutlu çalışanlar daha iyi performans gösterir, bu nedenle ister uzaktan ister bir iş gezisinde çalışıyor olsunlar onlarla ilgilenmek önemlidir. İşverenler, çalışanlarının refahını desteklemeli ve tükenmişlikten kaçınmalıdır. Güçlü bir kurumsal kültüre sahip olmak, işi ileriye taşımak için çok önemlidir. Peki, bunun olmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Güçlü bir seyahat kültürü nasıl oluşturulur?

Şirketiniz iş politikaları konusunda esnek olduğu gibi, esnek bir seyahat politikasına sahip olmalıdır. Çalışanlar, işlerini yapmak için herhangi bir zamanda, herhangi bir yere, herhangi bir mesafeden seyahat etme özgürlüğüne sahip olmalıdır.

Başarılı bir kurumsal seyahat programı anahtarı iletişimdir. Politikanız gezgin davranışına dayanıyor, bu nedenle seyahat acil olmadığında çalışanlara uyumlu kalmalarına yardımcı olacak doğru rehberlik sağlayın. Ayrıca, gerçek zamanlı olarak rezervasyon yaptıklarında herhangi bir politika kısıtlamasını göstererek onlara uymalarını kolaylaştırabilirsiniz. Politikanız seyahat yönetimi çözümünüze dahil edildiğinde, herkes için daha iyidir.

İş seyahatini basitleştirmek için başka bir 'olmazsa olmaz' mı? Doğru teknoloji. Bir gezi rezervasyonu dakikalar sürmeli ve kurumsal seyahat edenler için sezgisel bir deneyim olmalıdır. Tercih edilen sağlayıcılardan küresel bir seyahat seçenekleri ağı sunarken, kişisel, doğal ve yapması kolay hissettirmelidir. Tüm pazarlarınız için tek bir platform sunabilen seyahat ortağınızla çalışmak, yalnızca günlük yönetimi kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda seyahat sonrası analizlerinize de yardımcı olur. Örneğin; VikingOn, ister çevrimiçi ister çevrimdışı olarak rezerve edilmiş olsun, tüm rezervasyon verilerinizi tek bir yerde birleştirir. Tüm satış noktalarınız için çalışan bir seyahat yönetimi şirketi ve platformu, ister çevrimiçi ister çevrimdışı olarak rezerve edilmiş olsun, tüm verilerinizi birleştirir. Güçlü veri görselleştirmeleri, kararlı bir şekilde hareket edebilmeniz için seyahat programınızın performansını hızlı bir şekilde anlamanıza yardımcı olur. Ve daha da önemlisi, size bunları liderlik ekibinize geri götürme ve onlara şirketinizin hedefine ulaşmak için seyahat harcamalarınızın nasıl çalıştığını gösterme yeteneği verir. Dolayısıyla çalışanlarınız ve sizin için tüm rezervasyonlarınızı takip eder, saklar ve sonunda ölçer.

İş seyahati, stratejik bir yatırımdır

Daha fazla kuruluş, kurumsal seyahat yönetiminin bir maliyet merkezinden ziyade stratejik bir iş yatırımı olduğunu görmeye başlıyor. Kuruluşunuz için bu zihniyeti yeniden çerçevelemek zor olabilir, ancak buna değer. Seyahat başına yatırım getirisini (ROI) tanımlamak için gerekli veri ve bilgileri elde etmek için paydaşlarla birlikte çalışmanız gerekecektir. Bu iyi bir temeldir ve size başarı için bir ölçü verir. Ardından, bunu gözden geçirin ve şirketinizin iş hedefleriyle uyumlu hale getirin. Organizasyon yenilik odaklı mı? Genel büyüme? Müşterileri tutmak mı? En iyi yetenekleri elde tutmak mı yoksa operasyonel verimlilik yaratmak mı? Bunların hepsi dikkate alınması gereken önemli şeylerdir ve kuruluşunuz için doğru olan hedefi belirlemek isteyeceksiniz.

Örneğin, şirketinizin yetenekleri yıl boyunca elde tutma hedefi var. İş seyahatinin ekipler veya bireyler üzerindeki etkisini anlamak için İnsan Kaynakları departmanınızla birlikte çalışmanız gerekir.

  • En çok kim seyahat ediyor?
  • Bunları değiştirmenin maliyeti ne olur?
  • Ayrıca, değiştirilene kadar yapılmayacak işin maliyeti nedir?

Bu veriler daha sonra seyahatleriniz için bir yatırım getirisi oluşturmanıza yardımcı olabilir. İşyerinde olumlu bir kültür yaratmak, işlerin en kolayı değil! Ancak doğru zihniyet ve planlar uygulandığında, iş seyahati bunu yapmanın kesin yolu olabilir. Seyahat yönetimi başlı başına bir uzmanlık alanıdır ve çabalarınızı desteklemek için profesyonel destek almanız gereken durumlar olabilir. Viking Turizm ; ticari fuarlar, kongreler, toplantılardan daha küçük sosyal etkinliklere kadar her türlü etkinliği ve kurumsal seyahat, planlama deneyimine sahiptir. Yapmanız gereken çok şey olabileceğinden endişeleniyorsanız veya sadece desteğe ihtiyaç duyuyorsanız, bize ulaşmanız yeterli olacaktır.

Detaylı bilgi için 0212 334 2600 numaralı hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

 

 

T: +90 212 334 26 26 / F: +90 212 334 26 60
Huzur Mah. Fazıl Kaftanoğlu Cad. No: 9, Kat: 3 34396 Sarıyer / İstanbul / Türkiye
www.vikingturizm.com.tr / info@vikingturizm.com.tr
Facebook Twitter Instagram Linkedin Blogger E-Bültenimize Üye Olun