2022 En İyi İş Seyahati Trendleri

30.12.2021 - 08:18:27 / 17.05.2022 - 06:31:32

Kurumsal seyahat, bir işletmenin çok önemli bir yönü olmaya devam ediyor. Teknolojideki gelişmelere rağmen, iş seyahati trendleri yüz yüze etkileşimlerin yerini hiçbir şeyin alamayacağını gösteriyor. Seyahat, beceri geliştirme ve işe alım için iş girişimlerini de destekleyebilir. Bununla birlikte, COVID-19'un varlığı, bu seyahat planlarından bazılarına bir fark yarattı ve bu da risk değerlendirmelerinin önemini ve gelecekteki seyahatlerde olası değişiklikleri gündeme getirdi.

İş seyahati endüstrisi, COVID-19 pandemisinin ilk aylarında %52'lik bir düşüş yaşadı, ancak son zamanlarda aşıların piyasaya sürülmesiyle, iş seyahati harcamalarının 2021'de %21'lik bir artışa tekabül eden 842 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. ( Reuters, 2021) İşletmelerin çoğu, henüz kesin bir plan olmamasına rağmen, 2021 kurumsal seyahat planları sürdürmeyi düşündüklerini bile bildirdi.

Öngörülmesi gereken en büyük değişikliklerden biri, yeni bir kurumsal gezgin türünün yükselişidir.

Z Kuşağı üyeleri işyerini devralıyor ve tahminler, 2021 yılına kadar bu yaş aralığının işgücünün yaklaşık %40'ını oluşturduğuna işaret ediyor. 2024'ün sonunda, iş seyahati harcamalarının 1,4 trilyon dolara ulaşması ve önümüzdeki yıl pandemiden tam olarak kurtulması bekleniyor. (Reuters, 2021) Bu zamana kadar, iş gücündeki payları göz önüne alındığında, Y kuşağı ve Z kuşağı seyahatlerin çoğunu yapacak.

Kurumsal gezginlerin demografisindeki bu değişim, önümüzdeki yıllarda küresel iş seyahati tahminini etkiledi. Pek çok iş seyahati trendi, teknoloji ve self-servis sağlama ve seyahati sorunsuz hale getirme yetenekleri etrafında şekilleniyor.

1. İş seyahati keyiflidir

Bleisure seyahatinin yükselişi, kurumsal seyahatteki demografik değişimin en önemli sonuçlarından biri olduğunu kanıtlıyor ve bu eğilimin uzun yıllar devam etmesi bekleniyor. İş gücünün gençleşmesiyle birlikte, daha fazla çalışan, iş seyahatleri sırasında çalışmaktan daha fazlasını yapmak istiyor.

Kuruluşların %92'si pandeminin ilk aylarında iş seyahatlerini askıya alsa da, pandemi öncesi rakamlar, bin yıllık iş seyahatinde olanların %90'ının işlerine eğlence bileşenleri eklediğini gösteriyor. COVID-19 aşıları artık mevcut olduğundan, bu 2021'de çok iyi olabilir.

Bleisure gezginleri bu gezilere iki ila üç ayda bir gider. Uluslararası iş seyahati yapanların yarısından fazlası, iş seyahatlerini varış yerlerinde boş zaman etkinliklerine ev sahipliği yapacak şekilde uzatmayı planlıyor.

Turizm endüstrisindeki şirketler, pazarlama kampanyalarını yerel turistik mekanlara ve etkinliklere odaklayarak bu eğilimden yararlanabilir. Çalışanlarınızın yeterince iş yapmadığından daha fazla endişe duyuyorsanız, zaman izleme yazılımı yeterli üretkenliği sağlamaya yardımcı olabilir.

2. Yenilikçi konaklama

Yeni nesil kurumsal gezi seçeneklerinden etkilenen bir başka iş seyahati trendi, geleneksel olmayan konaklama birimlerinin artan popülaritesidir. İş seyahatinde olanlar, geleneksel zincir otellerden başka bir yerde kalmayı düşünmeye daha açık hale geldi. Daha fazlası, daha ev hissi veren dairelerde ve diğer konaklama yerlerinde kalmayı tercih ediyor. Airbnb tarafından sunulanlar gibi daha küçük butik oteller ve ev benzeri konaklama yerleri, günümüzde iş seyahatinde olanlar arasında artan bir popülerliğin tadını çıkarıyor. Örneğin, bin yıllık kurumsal gezginlerin %70'inden fazlası iş seyahatleri sırasında kiralık tatil evinde konaklamıştır. Bu geleneksel olmayan konaklama yerleri, destinasyonu yeni yollarla keşfetmek için fırsatlar sunar. Konfor ve eğlence aktivitelerine yakınlığa öncelik verildiğinden, daha fazla gezgin de şehir merkezinden uzakta kalıyor.

 

3. Kendi kendine rezervasyon

Daha fazla kurumsal gezgin, seyahat seçenekleri ve konaklama rezervasyonlarını kendi başlarına yapmayı tercih ediyor. Son anketlere göre, çalışanların %68'i bir seyahat acentesinden hizmet almak yerine şirket tarafından onaylanmayan araçlar aracılığıyla iş seyahati rezervasyonu yapıyor. Kendi kendine rezervasyona yönelik bu eğilim, kurumsal seyahat edenlerde nesiller arası değişimin başka bir farkı. Ne de olsa Y kuşağı, tercihlerine uygun uçuşlar ve konaklama yerleri bulabilmek için seyahat ederken kendi kendine rezervasyon yapmayı tercih ediyor.

Bazı durumlarda, şirketler kendi kendini etkinleştirmeyi zorlar ve çalışanların sorunları çözmesine yardımcı olacak araçlar sağlar. Ancak bu self servis araçlar başarısız olduğunda, kurumsal gezginler bir acentenin müşteri hizmetlerine güvenmeye devam edecektir. Bu, özellikle iptal edilen uçuşlar gibi acil durumlar ortaya çıktığında geçerlidir. Kurumsal seyahat edenler ayrıca vize gibi daha karmaşık konularda destek için bir insana güvenmek isterler.

 

4. Daha esnek kurumsal seyahat politikaları

Şirketinizin kurumsal seyahat politikasına en son ne zaman baktınız? Bu politikaların bazılarının ince ayar gerektirmesi için iyi bir şans var. Kurumsal gezginlerin artık seyahatleri için mülk ve ulaşım rezervasyonu yaparken işveren tarafından onaylanan kanalların dışına çıkma olasılığının daha yüksek olduğu anlamına geliyor.

Kurumsal gezginler, daha iyi müsaitlik sağlayan ve daha fazla tesis ve fiyat seçeneği arasından seçim yapmalarına olanak tanıyan bir rezervasyon sürecine ihtiyaç duyar. Alışılmadık konaklama tercihleriyle birleştiğinde, daha çeşitli rezervasyon seçeneklerine duyulan ihtiyaç, kurumsal seyahat politikalarını daha esnek hale getirmeye zorluyor.

İyi haber şu ki, çok sayıda seyahat seçeneği sunan şirketler, kurumsal seyahat programlarını daha yüksek benimseme oranlarına sahipler. Çalışanların ihtiyaç ve tercihlerine uygun seçimler yapmalarına izin vermek, şeffaflık kültürünü teşvik eder ve işverenler ile çalışanlar arasındaki güveni güçlendirir.

Esneklik söz konusu olduğunda, video toplantıları ve telekonferans da pandemi sırasında alternatifler haline geldi ve çalışanların %31'i uzaktan kurulumların iş seyahatleri kadar etkili olduğunu belirtti (Forbes, 2020).

 

5. Teknoloji, kurumsal seyahatte devrim yaratmaya devam ediyor

Teknoloji, küresel iş seyahati tahmininde merkezi bir rol oynamaktadır.) Ayrıca, COVID-19 seyahat kısıtlamaları hafiflediğinde, bu teknolojik trend muhtemelen devam edecek. Uluslararası iş seyahatinde olanlar, göçmenlik protokollerini ve sınır kontrol prosedürlerini hızlandıran yüz tanıma teknolojisi sayesinde, havalimanı kuyruklarında beklemek için daha az zaman harcamayı bekleyebilirler. Havalimanlarında artan kullanımı gören diğer biyometrik teknolojiler arasında parmak izi ve retina taraması yer alıyor. Yolculuk kesintisi teknolojisi (CWT, 2019) da rötarlı uçuşlar ve trenlerin neden olduğu güçlükleri en aza indirecek şekilde gelişiyor. Seyahat teknolojisi sağlayıcıları artık gezginlerin mobil cihazlarına gerçek zamanlı seyahat güncellemeleri sunabilir. Bu şekilde, iş seyahatinde olanlar planlarını buna göre ayarlayabilir ve arıza süresini en aza indirebilir.

Daha hızlı uçak içi internet erişimi de çalışıyor. Seyahat tedarikçileri ve mobil ağ operatörleri, yüksek hızlı interneti kabine getirmek için birlikte çalışıyor. Bu teknoloji sayesinde, çalışanlar uzun mesafeli uçuşlarda bile üretken kalabilirler. Teknoloji, iş seyahatlerini kolaylaştırmak için havaalanlarının ve tren istasyonlarının ötesine de geçti. İş seyahatinde olanlar artık otomatik check-in ve check-out işlemlerinin keyfini çıkarabilir. Bu teknolojiler, yolcuların otele vardıklarında oda anahtarlarını almalarını ve doğrudan odalarına gitmelerini sağlar. Merkezi faturalandırma, yolcuları gider maliyetlerini ayrı olarak hesaplama zorunluluğundan kurtarabilir.

 

6. Akıllı asistanların yükselişi

Yapay zeka (AI) ve sanal gerçeklik gibi daha gelişmiş teknolojiler, iş seyahati endüstrisine daha fazla değişiklik getirmeye hazırlanıyor. Seyahat tedarikçileri, iş amaçlı seyahat edenlerin tercihlerini keşfetmek ve ek satış fırsatlarından yararlanmak için bu teknolojileri kullanabilir. Sanal gerçekliğin de kişiselleştirmeyi mümkün kılacağı ve konukların odaları zevklerine göre ayarlamasına olanak tanıyacağı öngörülmektedir.

Önümüzdeki yıllar, Siri, Cortana ve Google Asistan gibi akıllı asistanlar için de birçok olanak sunuyor. Bu asistanlar, kesintiler sırasında seyahat programlarında güncellemeler sağlamak ve hizmet önermek gibi daha karmaşık görevleri.gerçekleştirebilir. Tüm bu teknolojiler, yolculuk sırasında zamanlarını en üst düzeye çıkarmak isteyen iş seyahatinde olanlara büyük fayda sağlayacaktır.

 

7. Blockchain: iş seyahatinin geleceği

Blockchain'in ayrıca 2021 yılına kadar kurumsal gezginler için güvenliği artırması bekleniyor. Blockchain'in yerleşik güvenlik protokolleri, onu seyahati olabildiğince rahat ve sorunsuz hale getirmek için mükemmel bir teknoloji haline getiriyor.

Teknoloji, veri depolamayı ve erişimi kolaylaştırır. Seyahat endüstrisi, şirketler arasındaki bilgi alışverişine dayandığından, bilginin sürekli kullanılabilirliği çok önemlidir. Örneğin, seyahat acenteleri müşteri bilgilerini otellere ve havayollarına iletir. Blockchain, seyahat süreciyle ilgili her türlü bilgiyi - gezgin tercihlerinden uçuş fiyatlarına ve otel fiyatlarına kadar - birden fazla bilgisayarda çoğaltılan bir dosyada toplamayı mümkün kılar. Teknoloji, verileri merkezileştirmediği ve kalıcı bloklar halinde düzenlediği için blok zinciri daha fazla güvenlik sunar. Seyahat bilgileri her zaman kullanılabilir ve kullanıcı hatalarından veya siber güvenlik saldırılarından korunur.

 

8. İş seyahati bir avantajdır

İş seyahati tahmininin bir diğer önemli yönü, çoğu çalışanın artık kurumsal seyahati bir avantaj olarak görmesidir. Anketlere göre, uluslararası iş seyahatinde olanlar seyahati profesyonel ve kişisel gelişim için değerli buluyor. İş gücünün en büyük bölümünü oluşturan Y kuşağı, zenginleştirici bir deneyim olarak gördükleri için seyahat etmeye daha istekli. Benzer şekilde, seyahat eden çalışanlar genellikle kendilerini daha güçlü ve ilgili hissederler. Seyahat, güven ve kişilerarası ilişki becerilerini geliştirmeye bile yardımcı olabilir. Daha fazla şirket bu etkileri kabul ediyor ve iş seyahatleri arasındaki bağlantıyı görüyor. Sağlam, dinamik bir kurumsal seyahat programı, çalışan bağlılığını teşvik etmek, çalışanları elde tutmayı iyileştirmek ve kurumsal büyümeyi desteklemek için bir araç olarak kullanılabilir.

 

9. Yeni seyahat pazarları doğuyor

Yeni ülkeler iş seyahati harcamalarında pazardan daha büyük pay alıyor. Daha fazla kurumsal gezgin Hindistan ve Endonezya'ya uçuyor.. 2017 yılında iş seyahati harcamalarında Güney Kore'yi geride bırakan Hindistan'ın 2022 yılına kadar ilk 5 iş seyahati pazarına girmesi bekleniyor... Bir rapor, ABD'nin harcamada herkesi açık bir farkla geride bırakmasına rağmen Asya'nın dünyanın en büyük iş seyahati pazarı haline geldiğini öne sürüyor. (Hospitalitynet, 2019).

Bonus: Bu iş seyahati trendlerinden yararlanın

Seyahat, günümüzde birçok şirket için önemli bir iş yönü olmaya devam ediyor. Çalışanlarınız sık seyahat eden kişilerse, bu iş seyahati trendlerinin bir adım önünde olmanız faydalı olacaktır. Bu şekilde, özellikle COVID-19 hala başgösterirken, bu değişikliklere hazırlanabilir ve kurumsal seyahat politikanızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

Bu içeriği keyifli bulduysanız, Başarılı Bir İş Seyahatinin İpuçları yazımızı da incelemenizi öneririz.

BİZE ULAŞIN

2022 En İyi İş Seyahati Trendleri hakkında daha fazla bilgi almak için bize ulaşın